AUTO UH Rally Team uzavřel rok 2020
Přibližně před měsícem se odehrál týmový měřený test v areálu Kopřivnické Tatry. Test byl měřenou formou pro více posádek a Martin Bujáček při prvních jízdách s Hyundaiem i20 R5 zajížděl v každé jízdě lepší časy, nakonec odjel při prvním seznámení s vozem zhruba 20 ostrých kilometrů a na nejlepší vozy R5 ztrácel kolem 3s na kilometr. „Bylo to hodně novinek pro mě, auto, tým prostě vše. Měl jsem celkem strach jak budu schopen po 8 letech v závodním voze fungovat, ale nebylo to pro mě tak špatné jak jsem čekal. Každým kilometrem to bylo lepší a děkuji moc za mnoho rad od Martina Vlčka a také spolujezdci Ivo Vybíralovi, který zaskakoval za Marka Omelku, který z pracovních důvodů nemohl být v Kopřivnici,“ uvedl Martin Bujáček.
Den před čtvrtou adventní nedělí nakonec přišla ještě jedna příležitost svést se a tentokrát i poprvé oficiálně změřit síly s konkurencí v závodě. Za 65 posádek na startu (z toho 7 vozů specifikace Rally2 / R5) Traiva Rallycupu v Kopřivnici by se nemusel stydět ani menší podnik mistráku.
Martin Bujáček tak pokračoval v seznamování s vozem a to se projevovalo také na dosahovaných časech, když pro představu dokázal snížit ztrátu na pozdější vítěze Adam Březíka z přibližně 3 vteřin na km v úvodu závodu až na 0,8 s/km. Ještě více se dokázal přiblížit Martinu Vlčkovi startujícím se stejným vozem jako Martin Bujáček. Tento výkon vynesl obnovenou posádku Bujáček-Omelka hned za Březíka a Vlčka v absolutním pořadí. Velmi vyrovnaný byl i souboj Martina a Marka s Romanem Odložilíkem, když po RZ4 byla posádka Hyundaie i20 R5 rychlejší o 0,6s než jezdec Fiesty R5. Poslední sekci už Odložilík nestartoval, takže souboj zůstal otevřený pro další závod. „Druhý závod už byl daleko lepší než první svezení, jízda byla jistější a soustředil jsem se na posunování hranice brzdění, průjezdu zatáčkami, aby to bylo rychlé a nejen ze smyku do smyku a myslím, že se to povedlo. Mám s vozem R5 ujeto ani ne 50 kilometrů, ale časy nebyly pro mě vůbec zlé, ztráta se snížila pod 1s na kilometr na nejlepší, takže jsem s vývojem spokojen a před sezonou 2021 aspoň zhruba vím co od R5 čekat,“ doplnil Bujáček.
Plány AUTO UH Rally Teamu pro letošní se tak podařilo naplnit v rámci možností, což lze považovat v dnešní nejisté době za úspěch. Nyní už nezbývá než začít vyhlížet příští sezónu, kdy snad již bude moci posádka AUTO UH Rally Teamu potěšit fanoušky kolem trati.
„Během ledna budeme jednat o přesném programu pro sezonu 2021, takže nyní je složité vzhledem k složité době něco více zveřejňovat, ale v plánu jsou vybrané sprinty, nějaká Kopřivnice a volné závody na konci sezony,“ uzavřel hodnocení Martin Bujáček.
Skupina AUTO UH se těší na další rally sezónu, která našemu týmu přinese spoustu úspěchů nejen na trati, ale i u fanoušků tohoto oblíbeného motoristického sportu.