Vyprošťovací speciál TATRA Phoenix s nádstavbou OMARS - jediná svého druhu v Evropě
Vyprošťovací speciál TATRA Phoenix s nádstavbou OMARS - jediná svého druhu v Evropě
První vyprošťovací a odtahový speciál na podvozku TATRA PHOENIX 8x8.
Správná konfigurace vozidla je důležitá
Proto padla volba na osm náprav v konfiguraci 8x8. TATRA PHOENIX Euro 6 je postavená na osvědčeném tatrováckém podvozku, která k pohybu v těch nejtěžších terénních podmínkách využívá výkonné, úsporné, a přitom k životnímu prostředí šetrné, motory PACCAR MX plnící přísné emisní limity Euro 6. Vzduchová soustava na podvozku je nyní nově řízena pomocí elektronického managementu, který optimalizuje spotřebu vzduchu a provoz kompresoru a přispívá tak ke snížení spotřeby paliva. Řiditelné nápravy mohou být zatíženy až na 10 tun, neřízené nápravy disponují maximálním zatížením 16 tun. Pohodlí řidiče zajišťuje i automatická převodovka ZF Traxon doplněná redukční převodovkou pro jízdu v těžkém terénu. Díky této převodovce dosahuje TATRA s nadstavbou OMARS při celkové váze 33 tun stoupavosti 42 st.
Nová kabina modelu TATRA PHOENIX Euro 6, dodávaná automobilkou DAF TRUCKS, poskytuje více prostoru, pohodlí i bezpečnosti. Pracoviště řidiče je pohodlné jak díky komfortním sedadlům, tak díky celkovému uspořádání ovládacích prvků. Kabiny ve verzích Euro nabízí komfort řidiče i ergonomie pracoviště je na vysoké úrovni.
„Záměrně jsme postavili odtahový speciál na podvozku TATRA Phoenix 8x8, aby tento speciál byl využitelný nejen pro běžné silnice, ale i pro těžko přístupný terén, například při nehodách na železničních přejezdech. U výrobce nástavby, italské firmy Omars, to byl vůbec první takový to model, který dělali. Model 8x8 byl zvolen také z důvodu zajištění dobré trakce při vyprošťování těžších vozidel.
Vyprošťovací nástavba OMARS 120T patří neprodávanějším a je určena pro podvozek 8 x 4, s rozvorem 5.500 - 5.900 mm a celkovou hmotnost 32.000 kg. Velké brýle montované na konci vozidla primárně určené pro vozy v kombinaci s velkým hydraulickým nakládacím jeřábem. Nástavba je zvláště vhodná pro odtah kamionů a autobusů.
Nástavba KIT 120T se liší od OMARS 110 TNL pouze dvojitým výsuvem ramene, které může prodloužit až na 6700 mm s dosahem do výše 9765 mm při nosnosti 15t (viz obr. 8). Nástavba se dodává včetně hydraulických válců a kompletní montáže. Vysouvatelné brýle v zasunuté poloze unesou 30t a plně vysunuté (5150 mm) 10t. Nástavba dále obsahuje dvě hydraulické vzpěry vzadu, hydraulické čerpadlo s napojením, hydraulická nádrž s mikrofiltrem, odtahové brýle kompletně žárově pozinkované, pomocný rám, řídící blok, napojení hydrauliky, hydraulický naviják se vzduchem ovládanou volnoběžkou, plně zastavěná hliníková karoserie LUX s úložnými prostory a uzamykatelnými skříňkami s vnitřním osvětlením, přídavná zátěž a speciální držáky navijáků, maják v předu vozu a záblesková světla, jedno rotorové majáky vzadu na nástavbě, pracovní světla na celé nástavbě včetně brýlí, teleskopická osvětlovací rampa, zpětná kamera s monitorem, dálkové ovládání. Tato sestava byla z naší strany doplněna o boční stabilizační nohy a boční 12 t hydraulický naviják se vzduchem ovládanou volnoběžkou. Tato nástavba zaručuje bezproblémové vyproštění havarovaného kamionu či autobusu bez asistence dalších pomocných vozidel i v těžce dostupném terénu. Což je velkou výhodou a úsporou pro zajištění repatriace vozidel ze zahraničí.
Můžeme se pochlubit, že takto vybavený vyprošťovací speciál na podvozku TATRA Phoenix 8x8 je jediným v Evropě.